Náhodný obrázek

Sedmihorky 1999
Poreč 2012, třetí část

Aktuality

新年快樂 恭禧發財 2018

V roce Psa přejeme všem dobré zdraví, štěstí a mnoho úspěchu.

 

NOVÁ SEZÓNA

2015 - 2016

 

Z důvodu rekonstrukce objektu školy začneme pravidelnou výuku taiji v pondělí 5. října 2015.

 

 

NOVÁ SEZÓNA 2015 - 2016

začíná v pondělí 7. září

 

 

Víkendový kurz taiji

Zlatá Koruna

23. - 25. října 2015

 

 

 

Taiji v Poněšicích

20. - 22. března 2015

 

 

Taijiquan jako zdravotní cvičení


Taijiquan, často zkráceně jen taiji, je tradiční čínské cvičení, které pomocí klidných, pomalých a uvolněných pohybů napomáhá ke zlepšení výkonnosti a harmonie těla, mysli a ducha.

 

Taijiquan je způsob meditace v pohybu. Taijiquan hledá klid v pohybu. Cvičení přináší klid, odstraňuje napětí a vytváří příležitost pro fyzický, psychologický a duševní vývoj člověka. 

 

Celá kompozice nepřetržitých kruhových a neustále se měnících pohybů a prvků je řízena principy yin a yang. Vyvážené pozice a pomalé plynulé pohyby vedou k tělesné zdatnosti, koordinaci a pružnosti těla bez nebezpečí namožení či zranění.

 

Taijiquan napomáhá růstu a kultivaci vnitřní energie qi (čchí) a jejímu hladkému oběhu celým tělem. Znalost správných pohybů a pravidelné cvičení vedou k přirozenému zdraví, které značně zvyšuje svobodu a štěstí člověka, zpomaluje proces stárnutí a prodlužuje délku lidského života. 

 

Taijiquan pomáhá vytvářet disciplínu, posiluje soustředění, buduje vytrvalost, rozvíjí trpělivost a další aspekty lidského charakteru.

 

Taijiquan je vhodný pro muže a ženy každého věku.

 

 

Zdravotní účinky taiji


Taijiquan má vynikající zdravotní účinky. Je prospěšný zvláště duševně pracujícím středního a vyššího věku. Dlouhodobé cvičení taiji uvolňuje stres a je prevencí proti mnoha nemocem. Např. snižuje hladinu tuků v krvi (hyperlipidemie), zpomaluje řídnutí kostí (osteoporóza), zlepšuje funkci srdečně-cévního systému, synchronizuje a zlepšuje mozkovou činnost.

 

Toto cvičení zbavuje nervozity, je efektivní v oblasti prevence a rekonvalescence kardiovaskulárních chorob. Pozitivně ovlivňuje také centrální nervový systém a jeho prostřednictvím působí na zlepšení a soulad funkcí ostatních systémů v organizmu.

 

Hluboké přirozené dýchání stimuluje činnost orgánů umístěných v břišní dutině a při správném provádění cviků přispívá i ke zlepšení látkové výměny a zásobování organizmu krví a kyslíkem.

 

Nelze opomenout ani příznivý vliv cvičení na kloubní a svalový systém a řadu dalších, i chronických onemocnění. Má i výrazné antistresové a antineurotizační účinky. Všechny tyto efekty jsou přičítány dodržování souboru specifických zásad a principů taiji.

 

Taijiquan obsahuje relaxační, meditační a qigongová cvičení. Tato cvičení se vzájemně prolínají a doplňují a vytváří integrální celek.